Monday, June 24, 2013

Angel hair bolognese

Assalamualaikum,

Hari ni saya nak kongsi resepi bolognese...hehe.. (macam la hebat sangat memasak).. So. please follow the pics below for the steps.. hee.. :-)

Bawang putih+Bawang holland+minyak zaitun

Masukkan Daging kisar

Tambahkan herba rosemary

Masukkan tomato yang dipotong dadu

Sos=tomato puree+tomato paste+gula perang+garam+lada hitam+air

Tomato dan daging dah empuk

Masukkan sos

Tambahkan herba oregano

Biarkan mendidih

Yay! Dah siap.. Kalau suka, tambahlah bebola daging yang dibakar 

Saya guna pasta angel hair sebab suami suka angel hair, dia kurang suka spaghetti. dan selalunya saya akan tambah cendawan tapi hari tu tak ada stok cendawan dalam peti sejuk, jadi tak dapatlah letak dalam sos bolognese ni... err.. maaflah sebab tak ada sukatan bahan sebab saya memang masak ikut suka je.. hehe..

till then..
love love!

2 comments:

LydSunshine said...

Sama la dengan. Saya pun suka angel hair. Sebab dia lembut senang nak kunyah.

ezlinda hisam said...

yes.. betul!