Thursday, January 4, 2018

Semua rakyat Malaysia mesti cuba Eatalian Express



Assalamualaikum,

Cerita Eatalian Express lagi.
Ya, saya akan terus cerita sampailah setiap isi rumah kat Malaysia ni makan Eatalian Express. muahaha!

Copied from my own FB.


Tak perlu lagi bergantung pada produk luar
~~~~~~~
Mungkin ramai yang tahu pasta dan sos pasta yang dijual di pasaran adalah produk import dari pelbagai negara. 
Saya akui harga lebih murah dan lebih tahan lama.
Kenapa lebih murah itu saya kurang pasti tapi kita semua sedia maklum kalau tahan lama mesti ada tambahan pengawet.
Sejak ada Eatalian Express yang dah hampir setahun mengeluarkan pasta, sos pasta dan meatballs, rasa syukur sgt2 sebab dah tak perlu beli di pasaraya. Kualiti memang jauh lebih baik, dan yang penting takde pengawet.
Hebat kan orang kita?
~~~~~~~
Kenapa produk Eatalian Express 'mahal'?

~~~~~~~
Tadi kan saya cakap saya tak tahu kenapa pasta yang diimport harganya murah.
Memang saya tak tahu sebabnya tapi saya nak beritahu kenapa pasta dan produk EE 'mahal'.
Mixed Vege Pasta Eatalian Express menggunakan puree sayuran. Puree sayuran dari 10 jenis sayur. Antaranya purple carrot dan beetroot. Anda tahu harga sayur ni di pasaran berapa? Saya pun tak tahu tapi saya pasti sayur ni harganya mahal sebab rare.
EE guna puree sayur ye. Bukan serbuk sayur timbang kilo. Mak-mak semua mesti tahu apa tu puree kan? Takyah la cerita kat sini. Gi google kalau tak tahu.
Sos pasta EE pulak tak ada pengawet. Tahan 3 hari je lps defrost. Resipinya memang original dari Italy. Mahal sebab resipi ni naik kapal terbang. Nak buat pun bukan mudah sebab guna bahan fresh je.Meatballs EE pun guna bahan fresh and lean meats only! Nak kirakan cost? Sila.
Value yang ada pada produk ni yang menjadikannya 'mahal'. Tapi kan.. kalau ikutkan kita bukannya makan pasta ni hari-hari. Makan bila feeling2 Italiano je. Maklumlah, nak pergi sana tak mampu.
😆😆
Akhir kata, jadilah penilai yang baik.





Till then,
love love

No comments: