Friday, December 18, 2009

Diri Ini...

Assalamualaikum...

Nak cerita sikit la kat sesiapa yang belum kenal siapa aku.. Nama dalam surat beranak dan i/c; Elly Ezlinda Abdul Hisam.. dilahirkan pada 22 Februari 1986 di Kuala Lumpur.. Dulu pernah berpra-sekolah di Early Learning Center, Keramat.. bersekolah rendah di SK Taman Seri Gombak..sambung pula pendidikan menengah di SMK Hillcrest, Taman Seri Gombak..pernah sekolah kat Sekolah Menengah Sains Muar (tahan 2 minggu je..hehe)masa tingkatan 4..balik semula ke Hillcrest..sampai dapat result SPM 2003...

Tahun 2004, belajar kat Kolej Matrikulasi Changlun, Kedah.. pengalaman yang sangat menarik dan paling mengujakan, tapi tak tahu kenapa tak perform sangat dalam study.. jiwa kacau kot..hehe.. Kemudian, dapat tawaran ke KUSTEM (skrg UMT), tapi aku reject sebab tak minat dengan course yang ditawarkan... Lepas tu, aku ambil keputusan (dengan penuh tawakal) untuk belajar bidang Bioteknologi di UNISEL.. 3 tahun di UNISEL, lebih banyak mengajar erti persahabatan, dapat kenal siapa kawan, siapa sahabat..and i performed well during my study..i managed to obtained 1st Class Degree..and i'm the only Malay. Kejayaan itu adalah hadiah untuk ibu bapaku.

Setahun yang lalu, aku ambil keputusan untuk sambung Masters. Entah macam mana boleh terfikir nak sambung belajar lagi sedangkan ramai kawan-kawan yang bekerja. Maybe i just want to be different, walaupun aku tahu buat Masters bukan perkara yang mudah. Sesiapa yang buat Masters saja yang tahu betapa keadaan boleh jadi amat kritikal kalau ada rintangan/masalah yang tiba-tiba datang. So, be prepare to expect the unexpected. Aku teruskan juga, of course dengan bantuan tunang tersayang dan rakan-rakan di Organic Chemistry Lab yang dah aku anggap seperti adik-beradik.

That's all for now.. Wasalam..


No comments: