Wednesday, December 20, 2017

Hidup seorang 'bibliophile'

Assalamualaikum,

Saya tahu bukan saya seorang sahaja yang gila buku kat luar sana tu. Ada ramai bibliophile kan? Dan saya memang dalam proses 'merekrut' anak-anak saya menjadi bibliophile juga. Well, better than collecting toys, right?

Beberapa minggu sebelum ni, kami ke MPH Distributors Warehouse Sale. Walaupun harga buku tak semurah di Big Bad Wolf, tapi saya tetap suka sebab selalunya buku terbaru pun ada dijual dengan harga sedikit murah berbanding pasaran.

Jom tengok apa saya beli..

MPH Distributors Warehouse Sale

Total damage is about RM279.. actually ada 3-4 buku lagi my mom punya tapi tak sempat nak ambil gambar..

Ok, so last week sempena wedding anniversary kami yang ke-7, saya request nak ke Big Bad Wolf. (senang kan minta hadiah anniversary, minta pergi pesta buku je.. haha)..

Kat situ total damage is RM270. Hehe..

At BBW

Satisfied!
BBW kali ni memang sangat puas hati sebab banyak buku kanak-kanak. Mak yang rambang mata. Harga best pulak tu. Keep it up, BBW! Terubat kecewa dgn BBW Box Sale dulu. Box Sale dulu sangat menghampakan sebab buku kanak-kanak banyak yang reject. Kali ni punya BBW sangat best! Walaupun tak dapat nak belek satu-satu tapi dapatlah apa yang dihajati. Tengoklah, 80% buku anak je. 

Ok. Akhir kata, belilah buku walau sebanyak mana pun.. kalau anda tak sempat baca, wariskan ia kepada sesiapa.. in shaa Allah, pahala akan mengalir.

Sekian.

Till then,
love love.

No comments: